.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دبیرکل حزب الله لبنان :
آمریکا نمی‌خواهد داعش را نابود کند/ قاسم سلیمانی داعش را متوقف کرد/برادران ایرانی نقش فرماندهی را در عراق بر عهده گرفته اند
سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش مقاومت حزب الله لبنان گفت داعش را خود عراقیها با کمک ایران که نقش برجسته ، مشورتی و تدارکاتی دارد متوقف کردند.

به گزارش شمال نیوز، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در گفتگوی اختصاصی با شبکه المیادین در پاسخ به اینکه خطرناکترین اقدامی که در دوره گذشته اسرائیل علیه حزب الله یا لبنان انجام داده است چه بود، گفت :« سال گذشته نقض خطرناکی به این معنا صورت نگرفت البته در خصوص لبنان. آنچه به حاکمیت لبنان مربوط می شود نقضهایی توسط اسرائیل صورت گرفت که به صورت روتین انجام می شود مانند نقض حریم هوایی یا در برخی موارد عبور از حصار مرزی و در برخی از نقضهای زمینی نیز درگیری صورت گرفت و به آن پاسخ داده شد. در گلوله بارانی که در مرز لبنان با سوریه در منطقه جلطا صورت گرفت به آن پاسخ داده شد، به اقدام در عدلون نیز پاسخ داده شد. یعنی در خصوص لبنان از نظر نقضهای نظامی خاک لبنان باید گفت چیز متفاوتی از سالهای گذشته صورت نگرفت و حادثه جدی رخ نداد. روشن است که اسرائیل بر اساس محاسبات خود عمل می کند که این در خصوص بازدارندگی نهایی واضح است و حالت بازدارندگی در دو طرف مرز وجود دارد و هیچ کس نمی تواند این را انکار کند. یعنی مقاومت اگر بخواهد با اسرائیل درگیر شود این را مدنظر قرار می دهد که اسرائیل ارتش قدرتمندی دارد و همچنین اسرائیل نیز اگر بخواهد کاری در خصوص لبنان انجام دهد این را مدنظر قرار می دهد که مقاومتی قدرتمند و مقتدر وجود دارد.»

مجری گفت : آنچه امروز اسرائیل باید به عنوان تهدید یا پیام روشن دریافت کند این است که حزب الله امروز در آمادگی کامل قرار دارد یا فراتر از آن تمام تسلیحات ممکن را در اختیار دارد.

نصرالله گفت :« در هر حال بر اساس اطلاعاتی که رهبران و مسئولان حزب الله دارند آنها این مسئله را به خوبی می دانند و این را هم مدنظر قرار می دهند. ما از رفتار اسرائیلیها می فهمیم که آنها این قدرت حزب الله را مدنظر قرار می دهند. بله در خارج از مرزهای لبنان ، اسرائیل اقدامات بسیار خطرناکی انجام داده است. بمباران مکرری که علیه اهداف مختلفی در سوریه انجام شده است نقض بزرگی به شمار می آید و ما هرگونه حمله به هر هدفی در سوریه را حمله به کل محور مقاومت می دانیم یعنی این تنها حمله به سوریه نیست بلکه حمله به کل محور مقاومت است.»

مجری پرسید : با توجه به اینکه حمله اسرائیل در سوریه را حمله به کل محور مقاومت می دانید آیا این به معنای این است که اگر محور مقاومت تصمیم بگیرد به این حملات پاسخ خواهد داد؟

نصرالله گفت :« بله ممکن است تصمیمی در این خصوص اتخاذ شود و احتمال آن وجود دارد. هیچ کس متعهد نشده است که حملات در سوریه بدون پاسخ خواهد ماند. هیچ کس چنین تعهدی به هیچ کس نداده است و این تنها حق سوریه نیست بلکه حق کل محور مقاومت است اما چه زمانی به این حق خود عمل خواهیم کرد این تحت شرایط و اوضاع موجود است که باید مدنظر قرار بگیرد. این گزینه ای مطرح است و شاید در هر زمانی چنین تصمیمی گرفته شود. نقض دیگری که در مثلث مرز لبنان ، سوریه و فلسطین صورت گرفت در منطقه شبعا و به طور کلی در منطقه قنیطره رخ داد که خطری بزرگ است و همواره در لبنان توسط دولت لبنان ، ارتش لبنان ، دستگاههای امنیتی و مقاومت این هوشیاری و مراقبت وجود دارد که از جمله طرحهای اسرائیل این است که برخی گروههای مسلح موجود در منطقه قنیطره را به طرف اجرای حملاتی در لبنان سوق دهد تا مقاومت را نیز به این گروهها مشغول کند. این واقعیتی است که وجود دارد اما تا این لحظه ما از فرضیه تهدید صحبت می کنیم و چنین نقضی هنوز صورت نگرفته است یعنی این گروههای مسلح موجود در منطقه قنیطره هیچ حمله ای را در خاک لبنان انجام نداده اند که نیاز به اتخاذ موضع یا پاسخ باشد یا این تهدید عملی شده باشد. تا کنون تنها فرضیه بوده است.»

مجری پرسید : در چارچوب جنگ روانی یا جنگ موازنه قدرت بازدارندگی ، شما چند سال پیش پیام روشنی به اسرائیل دادید که اگر شما یک ساختمان ما را هدف قرار دهید ما ساختمانهای شما را هدف قرار خواهیم داد و اگر فرودگاه بیروت را هدف قرار دهید ما فرودگاه بن گوریون را هدف قرار می دهیم ، آیا شما چیزی به این تعهدات خود اضافه کرده اید؟

نصرالله پاسخ داد :« ما نیازی به صحبت کردن از افزایش نداریم ، آنچه گفتیم با تاکید بر توانمندیهای کمی و کیفی که داریم برای بازدارندگی کافی است.»

مجری پرسید : شما گفتید اسرائیل می داند که حزب الله توان وارد شدن به الجلیل را دارد و امروز اسرائیل مراقب است که نیروهای شما در سوریه به این کار اقدام نکنند ، آیا این نشان می دهد شما به دفاع از لبنان تنها با موشک بسنده نخواهید کرد؟

سید حسن نصرالله گفت :« بله مسئله الجلیل فرضیه ای است که ما آن را به طور کامل مدنظر قرار می دهیم و اسرائیل نیز طبیعتا آن را به صورت جدی در نظر می گیرد. این احتمالی جدی است که شاید به آن متوسل شویم ، شاید مجبور به چنین اقدامی نباشیم اما شاید به چنین اقدامی دست بزنیم. اگر به خاطر داشته باشید چند سال پیش زمانی که ایهود باراک وزیر جنگ رژیم دشمن بود در بازدید از مرز به ارتش اسرائیل گفت آماده روزی باشید که رهبران اسرائیل از شما بخواهند به لبنان بازگردید. من نیز چند روز پس از این اظهارات به مجاهدان مقاومت گفتم آماده روزی باشید که شاید رهبران مقاومت از شما بخواهند الجلیل را آزاد کنید. با علم به اینکه از کلمه شاید استفاده کردم به این معنی که شاید خواسته شود و شاید خواسته نشود. اما اسرائیل که تجربه زیادی بین ما و آنها وجود دارد به خوبی می داند که آنچه گفته می شود احتمالی جدی است و تنها یک فرضیه نیست و با این مسئله از زمان بیان کردن این سخنم تا امروز با درنظر گرفتن این احتمال رفتار کرده است. ما نیز در این خصوص مراقب هستیم و هوشیاریم. یعنی در نهایت همه آن چه که ممکن است به انجام آن مجبور شویم در هر جنگی که در آینده رخ می دهد ، البته به دنبال آن نیستیم و چنین چیزی را نمی خواهیم اما اگر چنین جنگی رخ دهد ، همه آن چه را که برای پیروزی در جنگ آینده به آن نیاز داریم باید به دست بیاوریم و در این خصوص باید آماده باشیم ، طرفهای نظامی در مقاومت باید آماده باشند. زمانی که می گوییم شاید رهبران مقاومت از شما بخواهند که وارد الجلیل شوید یعنی مقاومت باید برای ورود به الجلیل آماده باشد حتی تا دورتر از الجلیل. این مسئله ای است که مقاومت امروز باید برای آن آماده باشد.»

نصرالله در پاسخ به اینکه آیا امروز برای چنین چیزی آمادگی دارید یا این آمادگی را فردا به دست خواهید آورد ، گفت :« این مسئله در روز جنگ مشخص خواهد شد و نباید خود را امروز به چیزی ملزم کنیم اما اینکه در صورتی که چنین جنگی رخ دهد آیا مقاومت خود را برای ورود به الجلیل آماده کرده است یا نه ، باید بگویم بله. مقاومت با افسران ، نیروها ، امکانات و توانمندیهای خود آماده ورود به الجلیل است. مقاومت آماده است جنگ را نه فقط از طریق موشک بلکه از طریق جنگ میدانی به خاک دشمن بکشاند اما اینکه در زمان جنگ چنین کاری را خواهیم کرد یا نه ، پاسخ به این را به زمان جنگ موکول می کنیم.»

مجری پرسید : اسرائیلیها معتقدند درست است که ایران در صدر کل محور مقاومت قرار دارد اما تهدید واقعی میدانی از طریق حزب الله است ، آیا منظور شما از فراتر از الجلیل این است که در جنگ زمینی به دورتر از الجلیل خواهید رفت یا از طریق موشک؟

نصرالله گفت :« بله به نقاط دورتر از الجلیل خواهیم رفت ، ما با مسائل کاملا جدی برخورد می کنیم. همه جهان به مسائلی سرگرم هستند و طبیعتا ما نیز به لبنان و سوریه مشغول هستیم و شاید به نقاط دیگر نیز مشغول شویم اما این به معنای این است که اولویت قاطع و جدی برای حزب الله و مقاومت ، آمادگی برای مقابله با اسرائیل است ، این بر هر چیز دیگری اولویت دارد. ممکن است لبنان به مسائل مختلفی بپردازد اما این مسئله دیگری است ، خارج از چارچوبهای سیاسی و اجتماعی و منازعات موجود بین لبنانیها و درگیریهای رسانه ای و سیاسی و گفتگوها و دیگر مسائل ، مسئله دیگری وجود دارد و آن این است که مقاومت روز و شب تلاش می کند تا در بالاترین سطح آمادگی برای دستیابی به بزرگترین پیروزی ممکن در صورت حمله جدید به لبنان باشد. به شما اطمینان می دهم که در لبنان مردانی هستند که شب و روز تنها به مسئله ای که مربوط به آنها است می پردازند و هیچ مشغولیت دیگری ندارند نه به سوریه و نه به هیچ مکان دیگر و نه حتی به داخل لبنان. آنها روز و شب در خواب و بیداری تنها مشغول مقاومت و آمادگی برای مقابله با اسرائیل هستند. چنین گروهی در حزب الله وجود دارد که گروه بزرگی است و در سطح بالایی از شایستگی و تجربه قرار دارند که روز و شب تلاش می کنند.»

مجری پرسید : یک فرمانده نظامی اخیرا در تهران گفته است با وجود اینکه اسرائیل محموله های شما را در سوریه هدف قرار داد اما موشکهای فتح 110 به دست شما رسیده است؟

نصرالله گفت :« از مدتها قبل رسیده بود، ما این نوع موشک را حتی در سال دو هزار و شش نیز در اختیار داشتیم و چیز تازه ای نیست. مقاومت از این مرحله عبور کرده است یعنی مرحله ای که چیزی داشته باشد. ما درحال حاضر نه می خواهیم چیزی بخریم و نه می خواهیم چیزی را به طرف خود منتقل کنیم. آنچه مقاومت در لبنان عملا در اختیار دارد انشا الله این توان را به آن می دهد تا بتواند با هر جنگی که در ذهن اسرائیل باشد مقابله کند.»

وی در پاسخ به اینکه حملات اسرائیل در سوریه هیچ آسیبی به شما نزد، گفت :« از نظر قدرت و توانمندی نه. هر کاری که انجام شود و هر اقدام این چنینی اگر خسارت وارد کند تنها بر افزایش تاثیر می گذارد و بر توانمندی ما اثر نخواهد گذاشت.»

مجری گفت : پاسخ روشنی بدهید ، هوایی ، دریایی یا زمینی به فراتر از الجلیل خواهید رفت؟ چرا که این سخن شما تنها به اسرائیل و تنها به طرفداران شما مربوط نیست بلکه به افکار عمومی عربی نیز مربوط می شود چرا که همانطور که می دانید بخشی از افکار عمومی عربی در سالهای اخیر می گوید حزب الله امروز دیگر حزب مقاومت و برای مقابله با اسرائیل نیست بلکه به مسائل دیگر مشغول است و نمی تواند با اسرائیل مقابله کند برای همین می خواهم پاسخ روشن و دقیقی به دست بیاورم.

نصرالله گفت :« من می توانم به شما اطمینان دهم که آنچه تاکنون رخ داده است حتی برای افزایش قدرت مقاومت نیز تاثیر نداشته و نخواهد داشت. این کافی و واضح است.»

مجری گفت : اما شما را در سوریه هدف قرار دادند یعنی هربار اسرائیل با اطمینان می گوید که شما را در سوریه هدف قرار داده است؟

نصرالله پاسخ داد :« بله در سوریه ما و ارتش سوریه هدف قرار گرفته ایم.»

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به بازداشت نفوذی رژیم صهیونیستی گفت نفوذ جاسوس در ساختار حزب الله نباید اتفاق بیفتد اما به هر جهت امری تعجب برانگیز نیست بلکه در چارچوب جنگ با اسراییل قرار دارد.

مجری شبکه المیادین در ادامه گفتگوی اختصاصی با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در مورد نفوذ امنیتی اسراییل از جمله جاسوس این رژیم که گفته شد از رهبران حزب الله بوده است، پرسید و گفت شما در این مورد سکوت کردید اما می خواهم در این مورد بیشتر بدانیم.

نصرالله پاسخ داد: شناسایی یکی از افراد که مسوولیت بر عهده داشت و دستگاه جاسوسی آمریکا در ابتدا و سپس اسراییل وی را به استخدام درآورده بود، مساله ای قطعی است و رخ داده است. اما ما عادت نداریم که دایما در رسانه ها حاضر شویم و مسایل و تحولات را شرح دهیم و بیانیه صادر کنیم. اما در لبنان و خارج از آن مبالغه های زیادی در این خصوص صورت گرفت. مثلا گفته شد که این شخص، مسوول محافظت از دبیرکل بوده و این در حالی بود که این فرد هیچگاه مسوول حفاظت از من نبوده است. یا گفتند که او مسوول واحد موشکی حزب الله بوده و این در حالی است که او هیچ گاه تا نزدیک یکی از واحدهای موشکی حزب الله نرفته بود. یا گفته شد او با ترور شهید حاج عماد مغنیه یا حاج حسن اللقیص در ارتباط بوده، این شخص هیچ ارتباطی با بنیان های نظامی مقاومت نداشته است. اینکه او هیچ اطلاعی در مورد اینکه موشک های مقاومت کجا مستقرند، انبار مهمات حزب الله کجاست و یا امکانات و طرحهای نظامی حزب الله چه هستند نداشت. این مسایل از جمله مبالغه های صورت گرفته بود. او نه مسوول واحدی بود و نه معاون مسوول واحد. او در یکی از واحدهای امنیتی حساس بود. ما از گذشته چنین تقسیم بندی داشتیم که یک نفر مسوول واحد است و در زیر آن چندین مسوول قسمت وجود دارد، این فرد مسوول یکی از این قسمت ها بود. این مساله هم که او همکارانی داشته درست نیست و او تنها بوده است. ما متوجه شدیم که او نفوذی اسراییل است بنابر این وی را بازداشت کردیم و او اعتراف کرد و همه اطلاعات و میزان همکاری با اسراییلی ها را به ما داد. بعد از 32 سال فعالیت حزب الله و تلاش های امنیتی بی وقفه و اساسی اسراییل و گسترش ساختار حزب الله و متنوع شدن زمینه های فعالیت آن از لحاظ کمی و کیفی ورود یک نفوذی طبیعی بود هر چند که ما آن را برای خود طبیعی محاسبه نمی کنیم و نباید اجازه دهیم که هیچ کس در هیچ مقامی نفوذی باشد. اما اگر چنین اتفاقی افتاد، این بخشی از جنگ میان ما و اسراییل است. مثل این است که ما در جنگ شهید می دهیم و برخی از نیروهایمان زخمی می شوند و یا برخی به اسارت دشمن در می آیند. در جنگ ما با اسراییل، این رژیم تلاش می کند در ما نفوذ کند و ما هم تلاش داریم که در این رژیم نفوذ کنیم. بنابر این چنین مسایلی دور از انتظار نیست. اینکه حزب الله در این مورد و در موارد دیگر افراد نفوذی را شناسایی کرده نشان می دهد که حزب الله هوشیار است. این افراد کسانی اند که در وهله اول هیچ کس حدس نمی زند که جاسوس باشند زیرا ظاهر متدین و جهادگر آنها و موقعیتشان این اجازه را نمی دهد. در برخی کشورها و احزاب دیده شده که جاسوسی در آنها نفوذ کرده و آنها را به تسلیم واداشته و آنها توان مقابله نداشته اند. مساله نفوذی ها در حزب الله برای ما مساله ای مهم و خطرناک است که آن را با دقت و حساسیت بررسی می کنیم و اصرار داریم که واکنشمان به چنین تعرضاتی شدید باشد. نکته جالب آنکه این افراد حتی در خانواده خود مورد سرزنش قرار می گیرند. نقطه قوت حزب الله این است که نفوذی ها و جاسوسان حتی خانه هایشان هم محل امنی برایشان نیست. اولین کسانی را که ما از این گونه مسایل مطلع می کنیم خانواده آنهاست. این شخص ماهها قبل یعنی از پنج ماه قبل بازداشت شده بود اما خبر آن اخیرا منتشر شد.

نصرالله در پاسخ به این سوال که آیا دستگاههای جاسوسی عرب هم در حزب الله نفوذ کرده اند، گفت: بی شک آنها هم مشغول هستند اما اینکه در داخل حزب الله نفوذ کرده باشند خیر. آنها برای نفوذ تلاش می کنند اما تاکنون چیزی در خصوص نفوذ آنها کشف نشده است. اینکه کسی از جاسوسان دستگاههای جاسوسی عربی وارد حزب الله شده باشد وجود نداشته اما اینکه تلاش کنند به رهبران حزب الله نزدیک شوند وجود داشته و کشف شده است. اینکه برخی از جاسوسان عرب در ضاحیه جنوبی بیروت در تلاش برای جاسوسی باشند بعید نیست. در این منطقه لبنانی، سوری، اردنی، فلسطینی، مصری، سودانی و شمار زیادی از اتباع کشورهای دیگر وجود دارند و هر دستگاه جاسوسی می تواند در آنجا کار کند و این افراد را به استخدام خود درآورد.

مجری المیادین در ادامه گفت رییس مجلس شورای اسلامی ایران اخیرا اعلام کرد که برخی کشورهای عرب اطلاعاتی را در زمان جنگ 2006 در مورد حزب الله به دشمن داده اند، آیا این صحیح است؟

نصرالله پاسخ داد: بله صحیح است و پس از سال 2006 این مساله برای ما روشن شد که برخی از دستگاههای جاسوسی عرب در خلال جنگ، اطلاعاتی را از حزب الله به دست آوردند و آن را در اختیار اسراییل گذاشتند. این امری عجیب نیست. برخی از دستگاههای جاسوسی عربی و حتی برخی دولتهای عرب برای اسراییل فعالیت می کنند.

مجری المیادین از سید حسن نصرالله در خصوص ارتباط گروههای مسلح معارض سوریه با اسراییل سوال کرد که نصرالله گفت: ارتباط میان گروههای مسلح و اسراییلیها در منطقه قنیطره کاملا آشکار است که معالجه زخمی ها نتیجه این ارتباط است. اسراییل اعلام کرد که 1200 زخمی از گروههای مسلح سوریه را مداوا کرده است. آنها همه گونه ارتباطی با یکدیگر دارند حتی از طریف بی سیم. در میدان هم دیده شده که حملات اسراییل به برخی پایگاههای ارتش سوریه در این منطقه بخشی از طرح حمله گروههای مسلح بوده است. اسراییل بارها پایگاههای ارتش سوریه را با بهانه و یا بدون بهانه تراشی هدف قرار داده و پس از آن گروههای مسلح به آن مکان حمله کرده و منطقه را تحت کنترل درآورده اند. در واقع اسراییل در این منطقه نقش پشتیبان هوایی گروههای مسلح را داشته است.

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه گفتگوی اختصاصی با شبکه المیادین در پاسخ به اینکه گروههای مخالف مسلح سوری با اسرائیل به ویژه در منطقه جولان همکاری می کنند و اسرائیل نیز حزب الله را متهم کرده است در جولان دست به اقدام می زند ، موضع حزب الله درباره جولان چیست ، گفت :« آنچه تاکنون در جولان صورت گرفته است مقاومتی سوری توسط ساکنان آن است. هیچ تشکیلاتی از حزب الله در جولان وجود ندارد که بخواهد به اقداماتی در راستای مقاومت دست بزند. من بارها اعلام کرده ام که ما برای حمایت و کمک آمادگی داریم. هیچگاه مطرح نکرده ایم که حزب الله در منطقه جولان اقدام کند. آنچه مطرح شده و منطقی و طبیعی است این است که سوریها خودشان مقاومت کنند که رئیس بشار اسد نیز اعلام کرد اجازه می دهد سوریها خودشان مقاومت مردمی از این نوع داشته باشند. ما به پشتیبانی یا کمک ، آموزش یا برطرف کردن برخی نیازها برای مقاومت آنها یا گروههای مقاومتی از این نوع اقدام می کنیم و درست نیست که گفته شود آنچه در جولان وجود دارد مقاومت حزب الله است و حزب الله در جولان اقدام می کند.»

نصرالله در پاسخ به اینکه منازعه بین شما و اسرائیل در سال دو هزار و پانزده به کجا خواهد رسید ، گفت :« آنچه وجود خواهد داشت با سال دو هزار و چهارده متفاوت خواهد بود و نزدیک بودن یا رخ دادن چیزی بعید به نظر می رسد چرا که این مسئله به ساختار و ماهیت اسرائیل مربوط نمی شود بلکه به مسئله دیگری مربوط می شود مثلا اسرائیل را در جنگ 33 روزه و به ویژه پس از جنگهای غزه و جنگ اخیر در غزه ببینید ، اسرائیلیها در خصوص عملکردشان در جنگ غزه اختلاف نظر دارند. از دیدگاه ما آنچه در جنگ غزه رخ داد شکست فاجعه بار نظامی اسرائیلیها بود ، درست است که آنها خانه ها را ویران کردند و بسیاری را کشتند اما متحمل شکست نظامی شدند و پیروزی نظامی برای مقاومت بود. اگر بخواهیم عملکرد ارتش اسرائیل را در جنگ اخیر غزه بررسی کنیم می بینیم که آنها می گویند از همه درسهای گذشته خود مانند جنگ 33 روزه و غیره استفاده کرده اند اما پس از آن در غزه شکست می خورند که این شکستی فاجعه بار است. این مسئله نشان می دهد ارتش اسرائیل برای جنگ بر ضد لبنان آماده نیست. اسرائیل درمورد جنگ ضد لبنان چه می گوید؟ می گوید ما به جنگی خواهیم رفت که پیروزی بخش ، سرنوشت ساز و روشن و صریح باشد ، آیا اسرائیل در اوضاع کنونی خود و با توجه به توانمندی و قدرت مقاومت در لبنان اگر با لبنان وارد جنگ شود آیا می تواند پیروزی سریع ، قاطع و سرنوشت ساز و واضح به دست آورد؟ من به شما می گویم نه ، قطعا نه. اسرائیل قادر به چنین کاری نیست. اسرائیل مشکل اساسی دارد که نه به جنگ غزه و نه جنگ 33 روزه برمی گردد بلکه در طرز فکر ، تصمیم و اراده خود مشکل دارد.»

وی در پاسخ به اینکه آیا اسرائیل درحال حاضر ضعیفتر از جنگ 33 روزه است ، گفت :« به نظر من ضعیفتر است ، با وجود همه اقداماتی که اسرائیل در هشت سال گذشته انجام داده است باید می توانست در غزه به پیروزی نظامی دست پیدا کند و چنین ارتش بزرگی که از همه نیروهای خود استفاده کرد باید می توانست در غزه به موفقیت برسد اما نه تنها به پیروزی نرسید بلکه برعکس با وجود همه حملات هوایی و بمبارانها نتوانست شلیک موشکها را از غزه حتی تا آخرین لحظه متوقف کند در حالی که شرایط غزه بسیار بدتر از شرایط لبنان است. در اقدام میدانی نیز نوک حمله ارتش اسرائیل که لشکر گولانی است مورد حمله شدیدی قرار گرفت و شکست خورد و در نهایت اسرائیلیها از مرزهای نوار غزه عقب نشینی کردند. این اسرائیل پس از گذشت هشت سال از جنگ 33 روزه با آموزش و تجهیزات و رزمایشهایی که داشت در مقابله با نوار غزه شکست خورد آن هم شکستی فاجعه بار چه برسد به جنگ با لبنان که شرایط و توانمندی متفاوتی نسبت به غزه دارد البته به اراده انسانی اشاره نمی کنم چرا که آنها نیز اراده قوی و بسیار خوبی دارند. از نظر عرصه نبرد و از نظر امکانات ، لبنان با غزه تفاوت دارد و الی آخر. با توجه به این مسائل اسرائیل تا زمانی که برایش روشن نباشد که جنگ بر ضد لبنان پیروزی روشن و قاطعی برایش خواهد داشت دست به این اقدام نخواهد زد اگر به چنین جنگی وارد شود دیوانه است. من احتمال جنگ را رد نمی کنم چرا که ممکن است اسرائیل همین امشب تصمیم به جنگ بگیرد این مسئله همیشه مطرح است اما بر اساس احتمالات و اطلاعات و شرایط موجود چنین اقدامی را بعید می دانم.»

نصرالله در پاسخ به اینکه آیا فکر نمی کنید برای پیروزی انتخاباتی دست به جنگ بزنند ، گفت :« نه بر عکس هر دولت اسرائیلی هرگاه در فضای انتخابات وارد جنگ شد در انتخابات شکست خورد. پرز در سال نود و شش شکست خورد و پس از آن نتانیاهو آمد و همه معادلات را تغییر داد. من فکر نمی کنم حتی در صورت موفقیت انتخاباتی با لبنان وارد جنگ شوند یا حتی جنگ جدیدی را با غزه آغاز کنند. یک نکته دیگر را باید اضافه کنم این است که اسرائیل امروز می بیند همه جهان به نقطه دیگری مشغول هستند و توجهشان به طرف دیگری است برای همین وارد جنگ با لبنان نمی شود چرا که جنگ علیه لبنان با ایستادگی حزب الله ، مقاومت و لبنان همراه خواهد بود و معادلات را در جهان عرب و اسلام و در منطقه تغییر خواهد داد و روند حوادث کل منطقه را تغییر می دهد. به عنوان مثال تصور کنید جنگ شود ، یک یا دو موشک به تل آویو شلیک نمی شود بلکه موشکهایی شلیک می شود که همه شهرهای اسرائیل و مستعمرات اسرائیل را زیر و رو می کند و مواضع نظامی ، رسمی و دولتی اسرائیل به صورت دقیق مورد هدف قرار می گیرد ، در این صورت چه تاثیری در جهان عرب خواهد داشت یا چه تحولی در داخل فلسطین صورت می گیرد؟ به نظر شم

ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.052 seconds.